Business CoachingCareer Coaching

Το Coaching ως εργαλείο του Personal Branding

O όρος Personal Branding εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε άρθρο του Sam Peters το 1997, “Regardless of age, regardless of position, regardless of the business we happen to be in, all of us need to understand the importance of branding. We are CEOs of our own companies: Me Inc. To be in business today, our most important job is to be head marketer for the brand called You.”

Η εξέλιξη του ακολούθησε αργούς ρυθμούς μέχρι το 2014, που η διείσδυση των νέων τεχνολογιών στη συνείδηση του καταναλωτή έφτασε σε υψηλά επίπεδα παγκοσμίως. Τότε το personal branding έγινε ανάγκη, ευκαιρία και trend.

Όπως ήταν φυσικό, σε μια αγορά υπερπληροφόρησης και γρήγορων ρυθμών το νέο trend δημιούργησε άλλη μια σύγχυση, οδηγώντας αρκετούς επαγγελματίες που ήθελαν να αναπτύξουν ή να επανατοποθετήσουν την επαγγελματική τους εικόνα, σε στρατηγικές είτε χωρίς αποτέλεσμα είτε με αρνητικές συνέπειες.

Στρατηγικές που εφαρμόστηκαν με επιτυχία σε καταναλωτικά προϊόντα ή σε εταιρικό επίπεδο άρχισαν να εφαρμόζονται ως personal branding εστιάζοντας στο κυνήγι της αύξησης της αναγνωρισιμότητας μέσω packaging, είτε σε προσαρμογή του προϊόντος σε ένα μη συμβατό με αυτό κοινό, και σύμμαχο την γρήγορη “word of mouth” διάχυση μηνύματος μέσω των νέων τεχνολογιών. Το βάρος έπεφτε στην προσέγγιση target group βάσει των τάσεων της αγοράς εγκλωβίζοντας συχνά το προϊόν σε μια εικόνα με αυξημένο reputation risk. Σημαντικά στοιχεία που ορίζουν την διαφοροποίηση του προϊόντος-άνθρωπος που αφορά στο personal branding είναι:

  • Το ίδιο το προϊόν έχει βούληση, συναίσθημα, ψυχή
  • Μη ελεγχόμενη επικοινωνία, καθώς αλληλεπιδρά μόνο του με το κοινό
  • Προϋπάρχει ιστορικό φήμης εντός και εκτός επαγγελματικής αγοράς. Δεν αναφερόμαστε λοιπόν σε λανσάρισμα προϊόντος αλλά σε επανατοποθέτηση (repositioning)

Σύμφωνα με τον David Parker: “A brand position is the part of the brand identity and value. The proposition that is to be actively communicated to the target audience and that demonstrates an advantage over competing brands.”

Αναλύοντας τα παραπάνω στοιχεία γίνεται προφανές πως το πρώτο βήμα, για την μελέτη και δημιουργία οποιασδήποτε επικοινωνιακής στρατηγικής σε επίπεδο personal branding, είναι η ανάγκη συνειδητοποίησης από το ίδιο το προϊόν της αυθεντικότητάς του, της μοναδικότητάς του – που ορίζει και την διαφοροποίησή του – της ξεκάθαρης αποδοχής αυτών, καθώς και των στόχων του!

Το coaching εδώ γίνεται πλέον ένα πολύτιμο εργαλείο για την δημιουργία του πυρήνα του personal branding. Γίνεται ο πυρήνας της όλης διαδικασίας για την μελέτη και υλοποίηση της στρατηγικής επικοινωνίας συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση του reputation risk προκαλώντας αύξηση του δείκτη αξιοπιστίας.

Το coaching λοιπόν αποτελεί σημαντικό μέρος της διαδικασίας του, personal branding χωρίς όμως να μπορεί αυτόνομα να διεκδικήσει τον τίτλο. Για ένα επαγγελματικό personal branding απαιτείται μια συντονισμένη ομάδα εξειδικευμένων επαγγελματιών με εμπειρία στο αντικείμενο όπως communicationσ strategist, reputation risk analyst, social media manager, brand id designer κ.α αναλόγως των απαιτήσεων του κάθε project. Επενδύστε στο προϊόν που λέγεται Εαυτός, αποφεύγοντας παγίδες μέσα από έρευνα και σωστή ενημέρωση. Αξίζετε το καλύτερο!

Ντίνα Καρατζά

Με πάνω από 20 χρόνια στο χώρο της διαφήμισης, με εμπειρία σε πολυεθνικούς πελάτες μέσω της συνεργασίας της με διαφημιστικές εταιρίες όπως Ogilvy, Mac Can Ericson, και Sport Thomson ως creative director η κυρία Καρατζά συνεχίζει την επαγγελματική της πορεία ως Σύμβουλος επικοινωνίας σε εταιρίες και οργανισμούς σε Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Γαλλία εμβαθύνοντας στον κόσμο του marketing. To πάθος της για τις τέχνες και το event management την οδήγησε στην επιτυχή δημιουργία, παρουσίαση και υλοποίηση διαφόρων δημιουργικών έργων, μεταξύ άλλων τα «Action-Reaction-Cairo Opera House,» «Miro of Majorca exhibition – Greece and Cyprus,» «Eurovision-Bacu / Cyprus Part,» «Elite Models Management Paris / Yearly contest in Tunisia,» «Fashion editorials for Vogue Italia». Συγχρόνως αναλαμβάνει me επιτυχία την στρατηγική επικοινωνίας και Personal Branding διεθνών εικαστικών καλλιτεχνών και fashion designers. Η εξερεύνηση και εμβάθυνση στο Personal Branding την οδηγεί στην απόκτηση του Cerificate in Coaching (AC) από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας. Σήμερα δραστηριοποιείται ως partner της εταιρίας GK Communications Consulting and Coaching.

More Posts

Ντίνα Καρατζά
Με πάνω από 20 χρόνια στο χώρο της διαφήμισης, με εμπειρία σε πολυεθνικούς πελάτες μέσω της συνεργασίας της με διαφημιστικές εταιρίες όπως Ogilvy, Mac Can Ericson, και Sport Thomson ως creative director η κυρία Καρατζά συνεχίζει την επαγγελματική της πορεία ως Σύμβουλος επικοινωνίας σε εταιρίες και οργανισμούς σε Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Γαλλία εμβαθύνοντας στον κόσμο του marketing. To πάθος της για τις τέχνες και το event management την οδήγησε στην επιτυχή δημιουργία, παρουσίαση και υλοποίηση διαφόρων δημιουργικών έργων, μεταξύ άλλων τα «Action-Reaction-Cairo Opera House,» «Miro of Majorca exhibition – Greece and Cyprus,» «Eurovision-Bacu / Cyprus Part,» «Elite Models Management Paris / Yearly contest in Tunisia,» «Fashion editorials for Vogue Italia». Συγχρόνως αναλαμβάνει me επιτυχία την στρατηγική επικοινωνίας και Personal Branding διεθνών εικαστικών καλλιτεχνών και fashion designers. Η εξερεύνηση και εμβάθυνση στο Personal Branding την οδηγεί στην απόκτηση του Cerificate in Coaching (AC) από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας. Σήμερα δραστηριοποιείται ως partner της εταιρίας GK Communications Consulting and Coaching.